Waarom is klant worden bij Aspiravi Energy een goede keuze?
Bij Aspiravi Energy kiest u voor 100% duurzame energie uit lokale projecten. Zo kiest u voor het milieu, onze economie en een energieleverancier waarop u kan vertrouwen. Daarenboven ondersteunen we samen met onze klanten sociale goede doelen. Om hiervan te kunnen genieten, is het belangrijk dat u minstens 4 aandelen bezit van Limburg wind cvba of Aspiravi Samen cvba.
Hoe kan ik klant worden bij Aspiravi Energy?
Klant worden bij Aspiravi Energy kan in slechts enkele minuten, door het online formulier in te vullen . Wij loodsen u snel en eenvoudig door de verschillende stappen.
Hou volgende gegevens bij de hand voor een vlotte omschakeling:
- EAN-nummer(s) van uw aansluitingsadres (terug te vinden op uw elektriciteitsfactuur of elektriciteitsmeter);
- Uw coöperantennummer en actiecode;
- Uw IBAN bankrekeningnummer
Wat is een EAN-nummer?
De EAN-code (European Article Numbering) is het identificatienummer van uw elektriciteitsmeter. De code bestaat uit 18 cijfers, waarvan de eerste twee cijfers steeds dezelfde zijn (voor België: 54). U vindt het EAN-nummer terug op de factuur van uw huidige energieleverancier, alsook op uw elektriciteitsmeter.
Verhuist u? Dan kunt u het EAN-nummer voor uw nieuwe woning vragen aan de vorige bewoners of aan de syndicus van het gebouw. Het EAN-nummer staat vermeld op hun oude energiefacturen.
Indien u uw EAN-nummer niet kan terugvinden, neemt u contact op met uw distributienetbeheerder.
Ik ben momenteel klant bij een andere leverancier, kan ik overstappen naar Aspiravi Energy?
Ja, u hoeft zich enkel aan te melden om klant te worden bij Aspiravi Energy. Aspiravi Energy regelt uw overstap met uw huidige leverancier, u hoeft hiervoor niets te doen. Na uw aanmelding zal het vier tot zes weken duren vooraleer u ook effectief onze elektriciteit bedeeld krijgt.
Zal ik extra kosten of een boete aangerekend krijgen indien ik verander van leverancier?
Neen, de overstap naar Aspiravi Energy is volledig kosteloos. U hoeft hiervoor trouwens niets te doen, wij regelen alles voor u.
- De overstap naar een nieuwe leverancier heeft geen gevolgen voor uw technische installatie.
- Voor de meteropname stuurt het meteropnamebedrijf u een brief met de vraag uw meterstanden zelf door te geven via brief, telefoon of internet. Ook daarvoor hoeft u dus niets extra te betalen.
- Aspiravi Energy zal steeds rekening houden met de wettelijke opzegtermijn voor residentiële klanten (deze bedraagt 1 maand) bij uw oude leverancier.
Is overstappen voor een onderneming kosteloos?
Voor ondernemingen met een jaarlijks elektriciteitsverbruik dat hoger ligt dan 50.000 kWh kunnen verbrekingsvergoedingen worden aangerekend. U kijkt best eerst de verbrekingsvergoedingen na in de algemene voorwaarden van uw contract bij uw huidige energieleverancier.
Ik heb net gekozen voor Aspiravi Energy, wanneer gaat mijn contract van start?
Uw contract gaat in na 1 maand vooropzeg van het contract van uw vorige leverancier. Aspiravi Energy regelt deze opzeg voor u, wanneer u beslist om klant te worden. Indien het een verhuis en/of de opening van een afgesloten meter betreft, kan u nog sneller overschakelen. Zodra u klant wordt, deelt Aspiravi Energy u de datum mee waarop de levering van start zal gaan.
Aan wie levert Aspiravi Energy elektriciteit?
Moet ik coöperant zijn om klant te worden?
Aspiravi energy biedt coöperanten van Limburg Wind cvba of Aspiravi Samen cvba (met minstens 4 aandelen) uiterst scherpe tarieven voor onze duurzame energie.
Indien u overweegt om coöperant te worden, verwijzen we u graag naar de website van Limburg wind cvba en Aspiravi Samen cvba. Daar vindt u alle informatie over de vennootschap en het informatiememorendum met betrekking tot de aandelen.
In geval van wanbetaling nadat uw energiecontract is stopgezet, kan Aspiravi Energy de uitkering van uw dividend en/of scheidingsaandeel van uw aandelen van bovenvermelde coöperaties aanwenden om de openstaande facturen aan te zuiveren.
Welke zijn de algemene voorwaarden van Aspiravi Energy?
De algemene voorwaarden van Aspiravi Energy vindt u bij de "Downloads" onderaan, rechts op de website.
Wanneer geldt het dag- en nachttarief?
Wanneer welk tarief geldig is, hangt af van uw distributienetbeheerder en kan dus per regio verschillen. Algemeen geldt het dagtarief op werkdagen van 6u of 7u ‘s morgens tot 21u of 22u ’s avonds. Op alle andere momenten geldt het nachttarief. Voor de exacte regels in uw regio verwijzen wij naar de websites van Infrax en Eandis.
Kan het gebeuren dat ik tijdelijk zonder elektriciteit val als ik overstap?
Neen, er zal geen onderbreking zijn in de levering van elektriciteit en uw toestellen zullen normaal blijven werken. Indien u overstapt naar een andere leverancier, verandert er immers niets aan uw bestaande installatie(s). De distributienetbeheerder zorgt ervoor dat u stroom blijft krijgen. Bij uw overstap naar Aspiravi Energy zijn wij verplicht de distributienetbeheerder hiervan op de hoogte te brengen. Pas wanneer Aspiravi Energy de goedkeuring ontvangt van de distributienetbeheerder, mogen wij u onze duurzame, lokale energie leveren. U kan dus met een gerust hart overstappen.
Kan ik binnen Aspiravi Energy van abonnement overstappen? Wat zijn de voorwaarden?
Ja, dat kan. U kan kosteloos van abonnementsformule veranderen. U dient evenwel aan alle voorwaarden van het desbetreffende abonnement te voldoen. Zo dient u voor een Eco-tarief minimaal 4 aandelen van cvba Limburg wind te bezitten.
Contacteer voor een verandering van abonnementsformule de klantendienst van Aspiravi Energy. Wij passen uw abonnement dan zo snel mogelijk aan.